ZARZĄDZANIE I ADMINISTROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI

OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA

  • Przygotowanie procedur w celu prawnego usankcjonowania powstania Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Przeprowadzenie procedur wyodrębnienia Wspólnoty Mieszkaniowej z zasobów spółdzielni mieszkaniowej
  • Protokolarne przejmowanie nieruchomości wraz z dokumentacją księgową techniczną i prawną
  • Prowadzenie i aktualizacja wykazu właścicieli lokali oraz weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości
  • Reprezentacja Wspólnot przed odpowiednimi urzędami i instytucjami
  • Przygotowywanie uchwał zgodnych z zapisami ustawy o własności lokali i Kodeksu Cywilnego
  • Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Wykonywanie uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Dostarczenie powiadomień o zmianach wymiaru opłat za lokal mieszkalny oraz wszelkich rozliczeń mediów i udzielanie informacji administracyjnych właścicielom
  • Nadzór nad prawidłowością realizacji zawartych umów
  • Pozyskiwanie ofert ubezpieczeń nieruchomości wspólnej
  • Wyszukiwanie wykonawców prac remontowych
  • Powiadamianie mieszkańców o planowanych przerwach w dostawie mediów
  • Archiwizowanie dokumentów zarządzanej Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Przygotowanie projektów, regulaminów wewnętrznych dla nieruchomości
  • Nadzór nad dbałością o utrzymanie czystości i porządku

OBSŁUGA FINANSOWO - KSIĘGOWA

  • Obsługa rachunku bankowego  Wspólnoty Mieszkaniowej i dokonywanie transakcji finansowych dot. Wspólnoty poprzez rachunek bankowy
  • Prowadzenie spraw księgowych Wspólnot Mieszkaniowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i uchwałami Wspólnot Mieszkaniowych
  • Przygotowywanie projektów planów rzeczowo – finansowych
  • Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych
  • Przygotowanie rozliczeń eksploatacyjnych nieruchomości wspólnej oraz funduszu remontowego
  • Rozliczanie mediów zużywanych w lokalach przez właścicieli
  • Bieżąca analiza przychodów i kosztów utrzymania nieruchomości
  • Monitoring terminowości wpłat od Właścicieli lokali oraz ich windykacja
  • Internetowy dostęp do indywidualnych kont właścicieli lokali poprzez www.e−kartoteka.pl
  • Przechowywanie dokumentów  Wspólnoty Mieszkaniowej  zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Przygotowanie dokumentacji windykacyjnej i jej dystrybucja

OBSŁUGA TECHNICZNA

  • Bieżąca kontrola utrzymania w należytym stanie technicznym zarządzanej nieruchomości
  • Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości  zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego
  • Nadzór i zlecanie kontroli technicznej, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne
  • Sporządzanie potrzeb remontowo – konserwacyjnych wynikających z corocznych przeglądów technicznych
  • Opracowywanie planów remontów budynku
  • Zapewnienie niezwłocznego  usunięcia awarii i jej skutków
  • Egzekwowanie prawidłowego wykonania umów na zlecone prace modernizacyjne i remontowe
  • Nadzór nad realizacją remontów, inwestycji
  • Przygotowywanie przetargów i zapytań ofertowych  dotyczących wyboru wykonawców  robót konserwacyjnych i remontowych

DORADZTWO

Usługa ta skierowana jest dla klientów, którzy zazwyczaj samodzielnie zarządzają swoją nieruchomością i potrzebują pojedynczej pomocy w zakresie zarządzania nieruchomościami lub mają wątpliwości czy działania podejmowane przez obecnego Zarządcę są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

Przykładowy zakres świadczonych w tym zakresie usług:

  • pomocy w wyodrębnianiu się wspólnot mieszkaniowych z zasobów spółdzielni mieszkaniowych
  • analiza obowiązujących działań na nieruchomości i ich zasadność
  • audyt - weryfikacja dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej w zakresie finansowo – prawnym
  • przygotowanie dokumentów (regulaminy)
  • weryfikacja i przygotowanie uchwał
  • opinie eksperckie

Skontaktuj się z nami

ZAPYTAJ O OFERTĘ

© 2019 Optimum Nieruchomości

Polityka prywatności

Akty prawne

Praca

Regulamin

design by HOKITO